Fördomar

Jag märkte att i förra inlägget så hade jag det svårt att låta bli att skrivs att det var en han som hade gjort hotet mot skolan, jag fick hela tiden anstränga mig att skriva att det var en person och inte en han. För jag hade inte en tanke på att det skulle kunnat vara en tjej som hade ringt och hotat.
Utan så fort jag hörde om det, så tog mina fördomar vid och jag undrade var det var för kille/man som hade gjort det.  Och när jag tänker efter så gör man nästan alltid det. Man tror att det bara är männen som kan göra brottsligheter och dumheter. 

Nu visade det sig att det var en kille som hade ringt då, efter att polisen spårat samtalet.  Men det är ju faktiskt inte ofta man får höra att det är en kvinna som har gjort något dumt. Så det är kanske inte så konstigt att man har sina fördomar. Jag försöker inte uppmuntra er tjejer att börja på den kriminella sidan, men det är väl inte bara män som är kriminella? 

Ja just det, skolan står kvar. Och imorgon bitti ska vi samlas i aulan kl. 8.00 även vi som har sovmorgon. Snyft :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0